زمانی که ما یک سیستم CMMS (نت) و یا ماژولهای سیستم مدیریت در سطح سازمانی را خریداری میکنیم، چیزی که در حقیقت در حال خرید آن هستیم یک فلسفه و نگرش درباره چگونگی اجرایی کردن مدیریت نگهداری و تعمیرات است. در طول سالهای گذشته که استفاده و کارایی سیستم های CMMS (نت) افزایش یافته است ،خط باریک میان دو مفهوم EAM (مدیریت دارائی سازمانی) و ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) کمکم از بین رفته است. سیستمهای کنونی که در حوزه های EAM و EPR استفاده می شوند با اینکه بسیار پیشرفته هستند اما در زمینه نگهداری و تعمیرات ضعفهایی دارند. به زودی استفاده از سیستمهای نگهداریوتعمیرات (نت) برای صنایع همچون معدن، نفت ، گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی و آب و برق به یک فرایند همه گیر و عمومی تبدیل خواهد شد. در اینجا می توان گفت که پروسه کلی نگهداری و تعمیرات به 4 مرحله اصلی کاهش پیدا خواهد کرد:
در طول دو دهه گذشته، پیشرفت های تکنولوژیکی CMMS (نرم افزار نت) ، برای همیشه چهره نگهداری وتعمیرات و مدیریت تجهیزات را در صنعت تغییر داده است.
ما اکنون توانایی این را داریم تا بسیاری از فرآیندهای نگهداری و تعمیرات استاندارد خود را مکانیزه کرده و قسمت های مختلف کسب و کار و عملکرد تجهیزات خود را با تمام جزئیات تبدیل به فرآیندی خودکار کنیم. ما قادر خواهیم بود تا خرابی های ناگهانی و تغییرات تکنیکی پروژه ها و رویه های عملکردی نگهداری و تعمیرات خود را با سطح بسیار خوبی از جزئیات، برنامه ریزی کنیم.